Šilkinė skarelė – „Pavasaris“

TIK IŠANKSTINIS UŽSAKYMAS

Natūralaus šilko skarelė su M. K. Čiurlionio paveikslo „Pavasario sonata. Andante“.
Kūrinio autorius: Mikalojus Konstantinas Čiurlionis. Popierius, tempera. 1907. Kūrinio dydis: 72,4 x 62,6 cm.
Šilkinės skarelės dizainas: Jolanta Talaikytė
Gaminio dydis: 67 cm x 67 cm

Šilkinė skarelė pagaminta iš 100% natūralaus Komo šilko. Pagaminta Italijoje.

„Čiurlionis savo patirtį vadino pasaulio potvyniu. „Visi žmonės miega giliu miegu ir nežino, kad yra paskendę“. (...) Žmonės yra užmigę, paskendę menkniekiuose ir nežino, nemato, nejaučia tikrųjų gyvenimo esmės vertybių. Nemato nė pačios esmės. Pešasi, ginčijasi dėl šūdniekių. Dievo kūrinys tapo iškamša, prikimšta visokių šiukšlių. Toks bevalis, kad kiekvienas gudruolis gali jį paveikti ir tampyti mažais šniūreliais, kaip nori. (...) Niekas negalėtų geriau to atvaizduoti, kaip Čiurlionis savo „Pavasario sonatoj“. Tie malūnai ir malūnėliai, kalneliai, ant kurių sunkūs, tamsūs, kieti malūniukai sėdi, toli vienas nuo kito atsiskyrę. Kiek mažai vėjelio jie pagauna, atrodo, ir tie sparneliai sustingę. Žiūrėk į ta didelį, spalvingą malūną!
Vienas jis? Oi, ne! Jį siekia kito ar kitų malūnų sparnai. (...) Gal reikia malūno sparnus kelti į svaiginančius aukščius, kad vėjai, tikri vėjai juos glamonėtų. Kas tie tikri vėjai? Kas jie? Gal tie vėjai plaukia iš ten, kur yra žinojimas, pažinimas, eksperimentiniam mokslui visai neprieinamas? (...) Didelis malūnas su begaliniais sparnais yra vizionierius, pats Čiurlionis. Tie malūnėliai – paprasti žmogeliai. Jų kieti, tamsūs sparneliai nesiekia Čiurlionio, kurio sparnai valdo ir priklauso erdvėms, tikroms erdvėms, kas žmogeliui skenduoliui girdisi kaip svaičiojimai. Gi dvasinių erdvių malūnui visas gyvenimas yra tik kietai surišta svaičiojimų grandinė, be mažiausios kibirkštėlės tikros šviesos. Viskas šešėliai“.

Dailininko ir mąstytojo Leono Urbono mintys, paskelbtos Vytauto Landsbergio knygoje „Debesies laivu“.

Šilkinė skarelė – “Pavasaris“

Bendradarbiaujant su Nacionaliniu M. K. Čiurlionio dailės muziejumi, sukūrėme šilkinę skarelę su M. K. Čiurlionio paveikslu „„Sonata II (Pavasario sonata)““.

Skarelių dizainą kūrė žinoma Lietuvos dizainerė, VDA Kostiumo katedros profesorė Jolanta Talaikytė.

Ant šilko skarelių perkeltas unikalus Lietuvos paveldas – M. K. Čiurlionio paveikslai.

Šios skarelės – tai ant išskirtinės kokybės Komo šilko atspaustos M. K. Čiurlionio paveikslų reprodukcijos. Joms naudojamos dailės kūrinių fotografijos iš Nacionalinio M.K. Čiurlionio dailės muziejaus, todėl išlaikomas spalvų autentiškumas.

Komo šilkas išsiskiria ypatinga kokybe. Jis šį Italijos regioną išgarsino visame pasaulyje.  Neįtikėtina, kokie ryšiai sieja Lietuvą ir Komo šilką! Komo ežero pakrantes šilkmedžiais apsodino ir pirmuosius šilkaverpius pačioje XV a. pradžioje  atvežė garsios Italų kunigaikščių giminės  atstovas – Milano kunigaikštis Ludovico Sforza, žymios Lietuvos moters Bonos Sforzos, Žygimanto Senojo žmonos ir Žygimanto Augusto motinos, giminaitis. Nuo to momento pradėjo kurtis Komo ežero šilko pramonė. Laikui bėgant, Komo ežero šilkas sulaukė tokio didelio populiarumo, kad pranoko Kinijos ir Japonijos šilką.

Mūsų užsakymu skaros su M. K. Čiurlionio ir kitų lietuvių dailininkų paveikslų reprodukcijomis gaminamos viename iš Komo šilko fabrikų, kuris specializuojasi meno kūrinių reprodukcijų ant šio prabangaus audinio gamyboje. Jame garsiausių Pasaulio menininkų darbų reprodukcijas ant šilko spausdina unikalias kolekcijas sukaupę Niujorko Metropoliteno, Londono Britų ir daugelis kitų garsių muziejų.